Hoppa till sidans innehåll

Marknad


Folkligt, Laganda, Stjärnor, Fartfyllt, Legender, Passion, Glädje och Nationell Stolthet är ord som man i undersökningar kommit fram till är det svenska folket associerar med svensk ishockey.

I Sverige finns det runt 84 000 hockeyspelare och domare och fler än 64 000 av dessa är licensierade. 2271 hockeylag som spelar i 602 Ishockeyföreningar spridda från norr till söder. Tre Kronor är Svenska Ishockeyförbundets starkaste varumärke. Utifrån de senaste årens betydande placeringar i de internationella turneringarna med bland annat; VM-guld 2013 i Stockholm, OS-silver 2014 i Sochi samt VM-brons 2014 i Minsk är Tre Kronor rankade som nummer 1 i världen enligt Internationella Ishockeyförbundets (IIHF:s) världsranking. Men Svenska Ishockeyförbundet är så mycket mer än Tre Kronor. Damkronorna, som för närvarande ligger placerade på femte plats på IIHF:s världsranking, spelade till sig en framstående fjärdeplats i OS i Sochi 2014. Juniorkronorna är ett varumärke som stärkts de senaste åren, utifrån JVM-turneringens placering i tiden mellan jul och förbi nyår har det blivit en riktig TV-tradition i de svenska hemmen. Att laget presterat bra de senaste åren, guld 2012, silver 2013 och silver 2014 är en starkt bidragande orsak till tittarsuccén. TV-pucken, den TV-sända turneringen där de bästa 15/16-åringarna från varje landskap tävlar mot varandra, har spelats sedan 1959 och dess motsvarighet inom damishockeyn, Stålbucklan, växer för varje år.

De positiva framgångarna för svensk ishockey är resultatet av ett genuint arbete från gräsrötterna och ett långsiktigt arbete med starka kommersiella aktörer som gjort detta möjligt. Arbetet mot visionen "Svensk Ishockey – Världens Bästa" pågår oavbrutet och för att kunna behålla den höga nivån och utvecklas krävs stöd från engagerade samarbetspartners.

Exempel på lyckade projekt som i hög grad medverkar till utvecklingen av svensk ishockey är Hockeyakademin, Ishockeyns huvudsponsor Svenska spels projekt för ledar- och spelarutveckling. Tre Kronors Hockeyskola där mer än 20 000 flickor och pojkar mellan 4-9 år årligen får lära sig att åka skridskor och prova på ishockey som stöttas av Svenska Spel och Bauhaus är en annan källa. Skoda har skapat en egen Hockeyfond där föreningarna kan söka pengar till sådant som kan underlätta deras hockeyvardag och tillsammans med Falcon har vi skapat en svenskt Hockey Hall of Fame och Hockey Legends.

För företag som väljer att associera sig med svensk ishockey är strategin att skapa vinnande koncept där båda parter går vinnande ur samarbetet likt exemplen ovan. Svenska Ishockeyförbundets verksamhet sträcker sig från gräsrot, utövare och landslag. Skulle ni vilja att ert företag associeras med svensk ishockey, bli en av bitarna i pusslet och en viktig bidragande orsak till framgångarna och svensk ishockeys utveckling är ni mycket välkomna att höra av er.

Anna Nordkvist, Försäljnings- , marknads-, och kommunikationschef

Uppdaterad: 2017-03-28 08:19
Skribent: Fredrik Lindgren

Svensk Ishockeys Huvudsponsor

 

Genvägar



Tre Kronors Huvudsponsorer

  • bauhaus_logo_250px
  • scandic_logo_250px
  • skoda_logo_250px
  • ccm_logo

Tre Kronor Partners 

  • upplevelsecenter
  • enervit_logo_250px
  • Pour
  • enervit_logo_250px
  • intersport_logo_250px
  • LiveArena
  • mataki_250x70
  • passionlab_logo_250px
  • prosharp_logo_250px
  • Traveller
  • rockklassiker_logo_250px
  • sas_logo_250px
  • sportbladet_logo_250px
  • time_logo_250px
  • neh
  • europcar
  • AJ
  • gainomax
  • Cafe bar
  • Head & Shoulders
  • itf
  • nocco
  • ågrenshuset

HA


 

 

trekronor_webbshop 250x600

 ccm

Postadress:
Svenska Ishockeyförbundet
Box 5204
121 16 Johanneshov

Besöksadress:
Tjurhornsgränd 6, 3 tr.
121 63 Johanneshov

Kontakt:
Tel: 08-449 04 00
Fax: 08-91 00 35
E-post: This is a mailto link

Se all info