Årsmöte 200617

02 JUL 2020 14:49
Dalarnas Ishockeyförbund genomförde sin ordinarie distriktsstämma onsdagen den 17 juni 2020.
  • Skapad: 02 JUL 2020 14:49

Stämman genomfördes digitalt via Zoom på Kvarnporten, Pelle Bergs backe 3, 791 50 Falun, onsdagen den 17 juni.

Sven-Åke Petters, Dalarnas Ishockeyförbunds hedersordförande, stod som ordförande för stämman.

Maria F Andersson, Dalarnas Ishockeyförbund, stod som sekreterare för stämman.

Rolf Rickmo fick förnyat förtroende som ordförande för Dalarnas Ishockeyförbund kommande verksamhetsår.

Omval på 2 år :

Jonas Källman, Lars Jansson och Kajsa Rosén.

Kvar på 1 år:

Jan Eljas, Jyrki Sivenius, Conny Midér och Malin Andersson

Valberedning:

Rolf Laki, Ann-Christine Östlund Bäckehag och Lars Lisspers

Inledningsvis redogjorde Rolf Rickmo för det gångna verksamhetsåret, som avslutades den 13 mars p.g.a. covid19.

Covid19, en unik händelse som avslutade hockeysäsongen abrupt. Från den 13 mars ställdes all hockeyverksamhet in såsom cuper, hockeyskolor, kvarvarande seriespel och slutspel i hela Sverige,

Förändringar av upp- och nedflyttningar och antal lag i SHL, HA och HE.

Hockeykontor, Regionstyrelse för HK bildades innan covid19 satte stopp för det mesta,  även det pågående arbetet med Hockeykontor sattes på paus tills vidare.

Månadsskiftet oktober/november 2019 arrangerade Dalarnas Ishockeyförbund TV puckens slutspel för både flickor och pojkar. Slutspelet var ett uppskattat och väl genomfört arrangemang.

Antal disciplinärenden under säsongen har sjunkit, en positiv utveckling som vi gärna vill se en fortsättning på kommande säsong.

Hemmaplansmodellen, anpassade spelformer. Den 22 februari 2020 genomförde Dalarnas Ishockeyförbund och RF SISU Dalarna tillsammans med Svenska Ishockeyförbundet en presentation av Hemmaplansmodellen i Leksand, vilket även innefattar de Nya spelformerna där Dalarna kommande säsong deltar som ett av sju pilotdistrikt.

Ekonomin, säsongen 2019/2020 har haft en hög omslutning då vi dels arrangerade slutspelet i Tvp och dels ändrade räkenskapsår vilket innebar en extra månad på räkenskapsåret.

Rolf Rickmo tackar för förnyat förtroende och att vi tillsammans fortsätter arbeta för ishockeyn i Dalarna.

Skribent: Maria F Andersson
Epost: This is a mailto link

Postadress:
Dalarnas Ishockeyförbund