Reklam
Reklam
    Hem / Svensk ishockey / Svenska Ishockeyförbundet / Partners / More SPACE ny partner till Svenska Ishockeyförbundet

More SPACE ny partner till Svenska Ishockeyförbundet

Från och med säsongen 2021/2022 blir More SPACE ny partner till Svenska Ishockeyförbundet. Partnerskapet innebär att More SPACE blir en strategisk säljpartner till Svenska Ishockeyförbundet.

Samarbetet med More SPACE syftar till att stärka Svenska Ishockeyförbundets kommersiella affär. Genom att matcha företag som delar förbundets vision är målet ta ytterligare steg i att skapa en stark kommersiell affär med värdefulla partnersamarbeten. I dialog med Svenska Ishockeyförbundet har More SPACE visat på stor nyfikenhet och ett engagemang för verksamheten och förbundets rättigheter.

- Inom svensk ishockey har vi spännande år framför oss med bland annat 100-års jubileum 2022 samt internationella mästerskap för både juniorer och seniorer (U18-VM tjejer 2022, JVM killar 2024 samt VM herrar 2025). Svenska Ishockeyförbundet upplever en ökad efterfrågan för våra rättigheter och av samarbeten med oss. För att möta efterfrågan samt öka våra kontaktytor ser vi fram emot ett strategiskt samarbete med More SPACE utifrån vår vision att bli Sveriges mest engagerade idrott, säger Christer Plars, Kommersiell chef på Svenska Ishockeyförbundet.

Svenska Ishockeyförbundet kommer fortsatt att äga och ha det övergripande ansvaret kring både den kommersiella affären och samtliga partnersamarbeten. More SPACE kommer att bidra med marknad- och säljbearbetning för Svenska Ishockeyförbundets samarbetspartners.

- More SPACE delar vår syn kring bearbetning och hur samarbeten och partnerskap bör utformas. Därför känns det extra bra att inleda det här samarbetet med ambitionen att långsiktigt stärka upp vår kommersiella affär. More Space är dokumenterat framgångsrika och har påvisat goda resultat och kan bidra med en ökad kunskap och erfarenhet, säger Daniel Ivarsson, Försäljning- och sponsringsansvarig på Svenska Ishockeyförbundet.

- Vi på More SPACE är oerhört stolta och glada att få detta förtroende. Vi ser mycket fram emot att arbeta tillsammans med en rättighet som innehåller såväl Sveriges starkaste varumärke inom sport, Tre Kronor, som dam och juniorkronor, men inte minst ett imponerande breddarbete på gräsrotsnivå. Med engagemang, erfarenhet och kompetens hoppas vi kunna bidra till att ytterligare resurser skapas för en fortsatt utveckling av svensk ishockey, på både bredd och elitnivå, säger Lars Odbjer VD och grundare.